ספרים חדשים 18/6/2017

Posted on 18 ביוני 2017 של

1


קומוניקטים ופרטים על ספרים יש לשלוח לעורכת המדור דנית צמית במייל:  danittzamit@gmail.com


"יצחק רבין: חייל מדינאי מנהיג" מאת איתמר רבינוביץ'

הוצאת דביר

יצחק רבין היה חייל, אחר כך נעשה למדינאי ולמנהיג. אחר כך נרצח.

ישראל עוד לא התאוששה מהרצח ההוא, אבל כבר גדל בה דור חדש שבקושי ידע את רבין. הנה ההזדמנות להכיר:

פרופסור איתמר רבינוביץ', שהיה יועצו הקרוב של רבין והשגריר שלו בוושינגטון בימים הסוערים של ממשלתו האחרונה, כתב ביוגרפיה תמציתית ומקיפה של חייו – מהיכן בא, להיכן חתר ומה היה סוד כוחו.

איתמר רבינוביץ' הוא נשיא המכון ללימודי ישראל, בוושינגטון ובתל אביב, סגן יו״ר המכון ללימודי ביטחון שליד אוניברסיטת תל אביב, פרופסור במינוי מיוחד באוניברסיטת ניו יורק ויו״ר קרן דן דוד. הוא כיהן בעבר כשגריר ישראל בארצות הברית, יו״ר צוות המו״מ לשלום עם סוריה ונשיא אוניברסיטת תל אביב.

202 עמודים

 

"משבר הסוציאל-דמוקרטיה" מאת רוזה לוקסמבורג

מאנגלית: אלעד לפידות

הוצאת רסלינג

בספטמבר 1913 נאמה רוזה לוקסמבורג באסיפת המונים בפרנקפורט דמיין על המיליטריזם. בין השאר אמרה שאם יידרש מאת פועלי גרמניה ביום מן הימים להרים את נשקם נגד אחיהם שמעבר לגבול, יענו: "לא, זאת אין אנו עושים". על סמך דברים אלו נתבעה בפברואר 1914 למשפט ונידונה למאסר לשנה אחת. משבר הסוציאל-דמוקרטיה הוא עלון שנכתב על ידי ההוגה והמהפכנית רוזה לוקסמבורג (1871-1919) בעת יושבה בבית הכלא בברלין בשנת 1915 בגין קריאתה למעמד העובדים הגרמני להתנגד למלחמת העולם הראשונה. בעלון זה מותחת לוקסמבורג ביקורת נוקבת נגד החלטת הסוציאל-דמוקרטים הגרמנים לתמוך בהחלטת ממשלת גרמניה לצאת למלחמה ולהשעות את המאבק הסוציאליסטי למשך המלחמה לטובת "שלום בית" בגרמניה. בביקורתה משתמשת לוקסמבורג במתודה ההיסטורית-מטריאליסטית כדי לחשוף את שקר האחדות הלאומית והגנת המולדת ששימשו להצדקת המלחמה; תחת זאת היא מתארת אותה כ"מלחמת מתקפה אימפריאליסטית", שמונעת מכוח אינטרסים קפיטליסטיים-ציניים: "כאן מתגלה מלחמת העולם הנוכחית לא רק כרצח בממדי ענק, אלא גם כהתאבדותו של מעמד העובדים האירופאי. הלוא אלו הם חיילי הסוציאליזם עצמם, הפרולטרים של אנגליה, צרפת, גרמניה, רוסיה, בלגיה, אשר טובחים אלו באלו מזה חודשים בפקודת הקפיטל, שנועצים אלו בלב אלו את ברזל המוות הקר, ובהיותם לפותים אלו באלו בזרועות קטל מתגלגלים יחדיו אלי קבר".

"אלמלא ידעתם, הקוראים, את קורותיה של רוזה לוקסמבורג ואת דבר הירצחה מעט לאחר תום מלחמת העולם הראשונה, יכולתם לטעות ולחשוב שלפניכם ניתוח אקטואלי עד כאב, טיעון אידיאולוגי שנכתב זה עתה בידיה של מתבוננת מעמיקה ומוכשרת מבע. ההבנה שמדובר בטקסט בן כמאה שנים נותנת לו עומק ומשמעות של כמעט נבואה". מתוך ההקדמה לספר מאת אברום בורג

180 עמודים * 62 ש"ח

"דמות דיוקנו: אבות רבנים בציונות הדתית בעיני ילדיהם" מאת שולמית קיציס

הוצאת רסלינג

הספר דמות דיוקנו הוא סיכומו של מחקר מרתק המתאר את מערכת היחסים בין רבנים בציונות הדתית לבניהם ובנותיהם. מערכת יחסים מורכבת זו מסופרת מבעד לעיניו של דור הילדים. מערכת יחסיהם של בני הרבנים עם אבותיהם נדונה בספר מתוך פרספקטיבה של חיי היומיום, והיא נוגעת בשאלת היחס אל גופו של האב הרב, הגיאוגרפיה של הבית, מקצבים של נוכחות האב והיעדרו, ומשמעות חדירתם המתמדת של זרים הפולשים אל ביתו הציבורי של הרב.

הספר מתאר את תשוקתם של הבנים והבנות לקשר עם האב, למרות הקושי הכרוך בכך, ואת השימוש שהם עושים בדרכים שונות כדי למצוא פרצות ולהגיע אל האב. כמו כן, ספר זה עוסק בשאלת המרידה של בני הרבנים באבותיהם אל מול הרצון להמשכה. בניגוד למה שניתן היה לחשוב, הספר מתאר את מאמציהם של הילדים להמשיך את מסורת האב כמאפיין מובהק של בני רבנים. מאמץ זה נעשה באמצעים מגוונים, והוא מופיע כתשוקות סמויות וגלויות בחיי הבנים.

מערכת היחסים בין האבות הרבנים ובניהם נבחנת בספר זה על רקע התהליכים ההיסטוריים שעברו על הציונות הדתית – מראשית שנות המדינה ועד השנים האחרונות. עשרות ראיונות עומק עם ילדיהם של רבנים בכירים בציונות הדתית מהווים את הבסיס לדמות דיוקנו. קולותיהם של נשים וגברים אלו, המתארים באופן חשוף את חוויותיהם, מקבלים בעבודתה של המחברת פרשנות מעמיקה ורבת-פנים.

המחברת, ד"ר שולמית קיציס, היא בתו של הרב שג"ר – מי שהגותו נחשבת לחדשנית ומשפיעה ביותר בחוגי הציונות הדתית בת-ימינו. תובנותיה האישיות כבת של רב שזורות אף הן לאורך הספר. שולמית קיציס עוסקת בהדרכת מורים ובהנחיית קבוצות של אנשי חינוך מטעם מכון שלום הרטמן; מרצה בביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר אילן ומנחה את קבוצת התאטרון פלייבק.

320 עמודים * 82 ש"ח

"פנומנולוגיה של הזמן: תודעת זמן וסובייקטיביות" מאת ירון סנדרוביץ

הוצאת רסלינג

כיצד נתון הזמן בניסיון? מה מייחד את המודעות לשטף חיי הנפש בזרימתם, בהתהוותם? כיצד קובעת הזיקה בין זמן ומשמעותיות את ישותו של האדם? שאלות אלה עומדות במרכזו של ספר זה. בחלקו הראשון מציע המחבר פירוש מקורי וחדש של מקורותיה ההיסטוריים של הפנומנולוגיה של הזמן – המחקר הפילוסופי שמתמקד בטבעה של התנסות בזמן ובמודעות לו. במסגרת זו דן המחבר בעמדותיהם של אריסטו, אוגוסטינוס, לוק ויום. חלקיו האחרים של הספר מציעים פירוש מקיף ביחס לעמדותיהם של קאנט, הוסרל והיידגר על אודות נושאים אלה. דגש מיוחד ניתן כאן ליחסים הדיאלקטים בין עמדותיהם, אשר קובעים אף בימינו את מבנה העומק של הפנומנולוגיה של הזמן.

ירון סנדרוביץ מבהיר ששלושת ההוגים מאוחדים בדחייתם את הסברה שמאפייני המושא של הניסיון מספיקים לביאור טבעה של תודעת זמן, אך הם חלוקים ביחס למאפייני ישותו של הסובייקט של הניסיון. מקור ההבדל הוא בעמדותיהם ביחס לתפקידיהם של התפיסה החושית, הדמיון הפרודוקטיבי, היכולות המושגיות והזיקה בין זמן ומשמעותיות בכינונה של תודעת זמן. חלקיו השונים של הספר חושפים את מעלותיה וחסרונותיה של כל עמדה, כל זאת בשאיפה לחתור לכינונה של עמדה לכידה שכוללת היבטים של כל אחת מהן.

ד"ר ירון סנדרוביץ הוא מרצה בכיר בחוג לפילוסופיה של אוניברסיטת תל אביב; שימש בעבר כראש החוג לפילוסופיה וכיום הוא אחד מראשי התוכנית הבין-תחומית לחקר התודעה של אוניברסיטת תל אביב.

420 עמודים * 82 ש"ח

"לוחמת האהבה" מאת גלנון דויל מלטון

הוצאת שוקן

סיפור מסע אמיתי, נפלא ואכזרי.

גלנון דויל מלטון הייתה ילדה רגישה מאוד. בגיל צעיר החלה לעטות על עצמה מסכות כדי לקיים את מה שחשבה שמצופה ממנה – להיות רזה, יפה ושקטה. העמדת פנים, בולימיה, אלכוהוליזם, לבוש פרובוקטיבי – כל אלה הסתירו את נפשה הפגיעה מעיניו השיפוטיות של העולם. יום אחד, בעודה בשאול תחתית, היא חוֹוה גילוי מרעיש ורואה בו הזמנה לחיים חדשים ומשוחררים. סוד אפל שמטלטל את חייה מאלץ אותה להתייצב מחדש באומץ מול החיים, הכאב והאהבה.

במהלך מסע מעורר השראה של ריפוי נפשי וגופני מתגלה שהכאב העמוק ביותר בתוכה מוביל לחיים מלאים יותר. לוחמת האהבה חושף את היופי הנגלה כשאדם מחליט לשכוח את כל מה שלמד כדי שיוכל להיות נאמן לעצמו. הוא מוכיח שכולנו יכולים להיות לוחמים חזקים ומלאי עוצמה, המסוגלים לנצח את הכאב ולזכות באהבה שאנו ראויים לה.

גלנון דויל מלטון היא כותבת, בלוגרית ואקטיביסטית חברתית. הופיעה ב- Ted וזכתה למיליוני צופים. מתגוררת בפלורידה.

239 עמודים * 89 ₪

"דרכים לאהוב" מאת קרן אלקלעי-גוט

מאנגלית: עודד פלד

הוצאת קשב לשירה

קרן אלקלעי-גוט היא פרופסור לספרות אנגלית ומחשובי היוצרים באנגלית בישראל. שיריה ראו אור במשך עשורים בשמונה ספרים בעברית ובכל הבמות המרכזיות.

בדרכים לאהוב, מבחר שירי אהבה וארוטיקה, לוקחת אותנו המשוררת למסע חושני מרתק. השירים תרים שוב ושוב במרחבים העצומים של תשוקות גלויות ונסתרות תוך שהם ממפים מכלול שלם של תחושות העולות ממפגשים נפשיים-גופניים. יש כאן אהבה וקנאה, בדידות וכיסופים, סערה ורגיעה, ערגה ומגע. השירים האינטימיים והמיניים, הלוהטים והמשתעשעים נעים בין חדר המיטות לחדרים אחרים, בין איברי המין החוגגים חיים להגוּת על אהבה.

העוררות המינית וחיוניות המחשבה שבשירים אלה מתעדות רגעים של הגשמה ושל תקווה מבלי להפנות את המבט האנליטי והחומל גם מן הנלעג והמגוחך. מול סערת הגופים מעמידה המשוררת מראה משקפת ומשברת, מעצימה וביקורתית בהציעה לקורא מסע בזמנים ובמקומות שבהם היה לאהבה קיום גשמי של ממש.

90 עמודים * 68 ש"ח

 

"בִּילְבִּי לֹא רוֹצָה לִהְיוֹת גְּדוֹלָה וְסִפּוּרִים אֲחֵרִים" מאת אסטריד לינדגרן ואינגריד ונג נימן

משוודית: דנה כספי

הוצאת עם עובד

"אוּף, אֲנִי לְעוֹלָם לֹא רוֹצָה לִהְיוֹת גְּדוֹלָה", אוֹמֶרֶת אָנִיקָה.

"נָכוֹן, לִגְדוֹלִים יֵשׁ רַק יַבָּלוֹת וּמַס הַכְעָסָה וְכָל מִינֵי הִשְׁתַּעַמְמוּיוֹת אֲחֵרוֹת.

יֵשׁ לִי כַּדּוּרִים שֶׁעוֹזְרִים לֹא לִגְדֹּל, הִנֵּה, יֵשׁ לִי כָּאן שְׁלוֹשָׁה מֵהֶם",

עוֹנָה בִּילְבִּי.

בִּילְבִּי גֶּרֶב־בֶּרֶךְ, הַדְּמוּת הֲכִי אֲהוּבָה וּמְפֻרְסֶמֶת, מְכַכֶּבֶת בַּסְּפָרִים שֶׁיָּצְרָה אַסְטְרִיד לִינְדְגְרֶן וְאִיְּרָה אִינְגְרִיד וַנְג נִימֶן. בְּסִפְרֵי הַקּוֹמִיקְס שֶׁל בִּילְבִּי תִּמְצְאוּ הוּמוֹר מְשַׁגֵּעַ וְגַם נוֹסְטַלְגְּיָה, וְכָךְ נִתְקָרֵב הֲכִי שֶׁאֶפְשָׁר לְבִּילְבִּי, טוֹמִי וְאָנִיקָה וְנֶחֱוֶה עִמָּם הַרְפַּתְקָאוֹת מַצְחִיקוֹת וַחֲכָמוֹת.

הַסֵּפֶר שֶׁלִּפְנֵיכֶם הוּא כֶּרֶךְ אֶחָד מִתּוֹךְ שְׁלוֹשָׁה כְּרָכִים הַמְּאַגְּדִים אֶת רְצוּעוֹת הַקּוֹמִיקְס שֶׁנּוֹצְרוּ בַּמָּקוֹר בִּשְׁנוֹת הַחֲמִשִּׁים.

לפני שלוש שנים ראה אור הספר הראשון בסדרה: בילבי באה העירה וסיפורים אחרים.

68 ש"ח

"בִּילְבִּי מְסַדֶּרֶת הַכֹּל וְסִפּוּרִים אֲחֵרִים" מאת אסטריד לינדגרן ואינגריד ונג נימן

משוודית: דנה כספי

הוצאת עם עובד

"בְּרוּכָה הַבָּאָה, בִּילְבִּי! הָרֵם אֶת כֶּבֶשׁ הָאֳנִיָּה, פְרִידוֹלְף!"

"לֹא, אַבָּא, זֶה לֹא יֵלֵךְ.

אֲנִי לֹא יְכוֹלָה לַעֲזֹב אֶת טוֹמִי וְאָנִיקָה".

"בֶּאֱמֶת?

טוֹב, כַּמּוּבָן שֶׁהַחַיִּים שֶׁלָּךְ בְּוִילָה־וִילֵקוּלָה יוֹתֵר מְסֻדָּרִים".

"הֲכִי טוֹב לִילָדִים לִחְיוֹת חַיִּים מְסֻדָּרִים.

בִּמְיֻחָד כְּשֶׁנּוֹתְנִים לָהֶם לְסַדֵּר אוֹתָם בְּכוֹחוֹת עַצְמָם",

עוֹנָה בִּילְבִּי.

 בִּילְבִּי גֶּרֶב־בֶּרֶךְ, הַדְּמוּת הֲכִי אֲהוּבָה וּמְפֻרְסֶמֶת, מְכַכֶּבֶת בַּסְּפָרִים שֶׁיָּצְרָה אַסְטְרִיד לִינְדְגְרֶן וְאִיְּרָה אִינְגְרִיד וַנְג נִימֶן. בְּסִפְרֵי הַקּוֹמִיקְס שֶׁל בִּילְבִּי תִּמְצְאוּ הוּמוֹר מְשַׁגֵּעַ וְגַם נוֹסְטַלְגְּיָה, וְכָךְ נִתְקָרֵב הֲכִי שֶׁאֶפְשָׁר לְבִּילְבִּי, טוֹמִי וְאָנִיקָה וְנֶחֱוֶה עִמָּם הַרְפַּתְקָאוֹת מַצְחִיקוֹת וַחֲכָמוֹת.

הַסֵּפֶר שֶׁלִּפְנֵיכֶם הוּא כֶּרֶךְ אֶחָד מִתּוֹךְ שְׁלוֹשָׁה כְּרָכִים הַמְּאַגְּדִים אֶת רְצוּעוֹת הַקּוֹמִיקְס שֶׁנּוֹצְרוּ בַּמָּקוֹר בִּשְׁנוֹת הַחֲמִשִּׁים. לפני שלוש שנים ראה אור הספר הראשון בסדרה: בילבי באה העירה וסיפורים אחרים.

68 ש"ח

מודעות פרסומת