1) מהם הספרים האהובים עליך?

“חכמת הבייגלה”, “נוילנד”, “משאלה אחת ימינה”, “ארבעה בתים וגעגוע”, “שלוש קומות” “מלאכים ושדים”, “רודף העפיפונים”, “נער החידות ממומביי” ועוד רבים וטובים. 

2) מהם ספרי הילדים האהובים עליך?

כשיהיו לי ילדים, התשובה תהיה יותר רלוונטית. האחרונים שקראתי בז’אנר עדיין נמכרים בכמויות אדירות, הלא הם: “מעשה בחמישה בלונים”, “דירה להשכיר” ואולי גם “איתמר מטייל על הקירות” ו “איה פלוטו”. 

3) מה הספר האחרון שקראת?

“הרשימה” של יובל אברמוביץ’. 

4) איזה ספר גרם לך לתהות ‘על מה המהומה’?

“50 גוונים של אפור”. וניל, וניל לגמרי. 

5) איזה ספר לא זכה למספיק הערכה לדעתך?

“טטיאנה ואלכסנדר”. אחרי “פרש הברונזה”, זו אכזבה גדולה. 

6) מיהם הסופרים האהובים עליך?

אילן הייטנר, אשכול נבו, ליעד שוהם. 

7) ספר שנתן לך השראה?

“מי הזיז את הגבינה שלי” 

8) ספר עיון מומלץ?

“פריצת גבולות” ו”הרשימה”. 

9) מהם ספרי ה-“גילטי פלז’ר” האהובים עליך?

כל ספר של רם אורן. 

***

 

אסף עינצ’י, 30, עיתונאי, מבקר מסעדות, בלוגר וקופירייטר. השנה ראה אור ספר הביכורים שלו “המשוגע האחרון שנותר שפוי” (הוצאת ניב)

לעמוד הפייסבוק של הספר לחצו כאן.

עוד על הספר:

“המשוגע האחרון שנותר שפוי” הוא ספר הביכורים של הסופר החיפאי הצעיר אסף עינצ’י. הספר זכה עוד בטרם צאתו לאור בצל”ש ב”פרס סמיט – לעידוד היצירה העברית”, סיפור אחד מתוכו זכה בתחרות “מי עדן” ותכנית “האמזונס” בפרס הראשון ובימים אלו ממש נבחר להשתתף ב”פרס ספיר לספרות” לשנת 2017 במסלול ספרי ביכורים!

“המשוגע האחרון שנותר שפוי” הוא רומן רומנטי (בנגיעות אירוטיות) ישראלי, צעיר, חצוף, קייצי וקורע מצחוק, שמספר את סיפורו של אורן – תרמילאי ישראלי מתולתל לדעת בסנדלי שורש בלויות – בדרום אמריקה. הספר, שנפתח במסעו היחיד, האמיץ והמרתק ליבשת הסלסה והסמבה, מלא בציפיותיו של הגיבור להיות אליל הלטיניות, הרי שמבחינתו, נשות היבשת האטרקטיביות מחכות רק לו. הוא בטוח שהארגנטינאיות והברזילאיות יעוטו על הדון-ז’ואן הישראלי אך שוכח שהוא עדיין אותו נער מתבגר חסר ביטחון, בודד ושמן.

הסיפור חוזר לתקופת ילדותו ומספר את סיפורו של אורן עוד מגיל הנעורים כמבוא לסגירת המעגל בדרום אמריקה. בצעירותו, זוכה הגיבור לאהבה ראשונה בגיל מוקדם מהצפוי אך הלחץ החברתי הכבד שסובב אותו מכריע והוא מחפש ריגושים ואהבות רגעיות אחרות. הוא מנסה את מזלו עם בנות המין היפה (ולא רק) ונדחה פעם אחר פעם, עד שבתום השירות הצבאי הוא מחליט לשבור את הכלים ולהוכיח שהוא יכול, לבדו, להצליח גם בקצה השני של העולם.

החוויות שאורן חווה בין הערסלים על החופים הברזילאיים למועדונים הזולים בפאתי בואנוס איירס לצד רגעי הילדות הבלתי נשכחים במרגלות הכרמל והמקום הנמוך בעולם, מתוארים בחן ובהומור רב שהולם את אופיו. אורן מפליא לעשות כשאף משתף את הקוראים בדיאלוג פנימי משעשע שהוא מנהל עם עצמו לאורך כל הספר ואף מפרט את חוויותיו הרגשיות והמיניות בגילוי לב חושפני ומפתה.

בסיום, מגלה אורן תובנות עמוקות על החיים ועליו כאשר תפנית מפתיעה פורצת לחייו, תפנית שספק רב אם תשאיר עין אחת יבשה!

“המשוגע האחרון שנותר שפוי” כתוב בשפה עשירה ושנונה בשילוב שפה פשוטה ומודרנית. הספר, שנדמה כי מותאם בדיוק כספר חופשה או טיסה, מושך קהל יעד צעיר, על כך יעידו המלצותיהם של אילן הייטנר וגדי וילצ’רסקי בגב הספר. החל מנערים ונערות, דרך חיילים, תרמילאים אחרי צבא (ואמהותיהם המודאגות), סטודנטים וחובבי הז’אנר הקליל והמשעשע.