קומוניקטים ופרטים על ספרים יש לשלוח לעורכת המדור דנית צמית במייל:  danittzamit@gmail.com


 

“אלמוניות” מאת אגור שיף

הוצאת עם עובד – ספריה לעם

שני סופרים ישראלים נחטפים ומוחזקים כבני ערובה בלב הסהרה. מה יציל אותם? התהילה התקשורתית? הזכרונות? או שאולי סיפור אחר בכלל?

הסופר ארם פריש מוחזק כבן ערובה בלב מדבר סהרה. שותפו לשבי הוא הסופר הפופולרי, יקיר הממסד, שבע הכיבודים והתהילה – יואל און, שנחטף גם הוא, עם אשתו תִרזה, מאותו פסטיבל סופרים במָרָקֵש.

בעת השהייה הארוכה במדבר, מנותקים, מותשים ואכולי ייאוש, תוך שהם מנהלים דיאלוג סהרורי עם חוטפיהם וממתינים לגזר דין שאין להעלותו על הדעת, מטלטלים שני הסופרים בין בוז הדדי לאחווה סלחנית, והאישה שביניהם מתווכת ומפרידה לסירוגין.

בתוך מרקם היחסים הזה משתבצות עוד שתי עלילות: האחת היא עלילתו של  הרומן שיואל און מכתיב לאשתו בלילות, רומן שדמויותיו נטועות בזמן אחר ובמחוזות רחוקים, ואף על פי כן הוא משל אקטואלי על הצורך הנואש, האנושי כל כך, בשייכות ובהכרה. העלילה האחרת עשויה מהבזקי זיכרונותיו של ארם פריש וממכתבים שהוא מחבר בדמיונו לאשתו. עלילה זו, שמאגדת את הרומן כולו בתוך מעטפת ביוגרפית, מציגה את חייו של פריש, הסופר שמשתוקק בכל מאודו לתפוס חזקה בתודעה הקולקטיבית.

אלמוניוּת הוא הרומן החמישי של אָגוּר שיף. ספרו הקודם המאחרים (ספריה לעם 2013) היה מועמד לפרס ספיר לשנת 2014.

386 עמודים * 88 ₪

%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94-%d7%90%d7%9c%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa

“ארבעה אבות” מאת אמיר זיו

הוצאת עם עובד – ספריה לעם

גבר צעיר מגלה שאשתו מפרסמת בשם בדוי שירי אהבה בעיתון נוער, דייר נרגן מתלונן על המרפסת שנסגרה מעליו, וילדה ננטשת לילה אחד ביער בדרך לירושלים – מה מחבר בין כולם? רומן שבנוי משלוש עלילות שמתרחשות במרחק של שנים זו מזו ונקשרות ונחתמות יחד, וביסודן אהבה וקנאה עזות כמוות. מה שמתחיל כהתכתבות שגרתית לכאורה בין פקיד עירייה לתושב שמתלונן על חריגות הבנייה של שכנתו, חושף תחתיו דרמה גדולה, חסרת פשרות.

אמיר זיו, בספר ראשון, נע במיומנות מפתיעה ובכישרון גדול בין רגעים קומיים משעשעים ובין שיאים דרמטיים, ומערב בעלילה כמה דורות, ששלובים בה לבלי התר. מעמוד לעמוד הקורא מיטלטל אתם יחד: משתעשע, מזדעזע, נמתח ומרותק עד השורה האחרונה.

אמיר זיו, יליד 1968, בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. עיתונאי במקצועו, כיום סגן עורכת  כלכליסט  ועורך  את  המוסף השבועי של העיתון. קודם לכן ערך את מוסף סופשבוע של מעריב ואת מגזין G  של גלובס. מתגורר עם משפחתו בגבעתיים.

312 עמודים * 84 ש”ח

%d7%90%d7%a8%d7%91%d7%a2%d7%94-%d7%90%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94

“פנדה יוצאת למרעה” מאת מאיר שלו

הוצאת עם עובד

רעה וצילם: דן גולדפינגר

הנה פנדה. היא גרה במושב על יד הכרמל.

היא עוד קטנה, אבל הראש שלה כבר מלא מחשבות.

עכשיו, למשל, היא שואלת את עצמה” “מי אני?”

והיא גם עונה לעצמה: “אני פנדה. אמא שלי היא כלבת רועים,

אבא שלי הוא כלב רועים, אז אני גורת רועים”.

אחרי הכנה נחמה, החתול קרמר, הדוב יעקב ואריה בלילות, מאיר שלו כותב על כלבלבה ושמה פנדה. פנדה עוד קטנה וגרה בדיר הכבשים עם אמא שלה, אבל היא רוצה לצאת אל המרעה ולרעות את העדר כמו כלבת רועים גדולה. האם היא תמצא את הדרך? האם יתנו לה להשתתף בעבודה? ומה יגיד הרועה? ומה תאמר אמא? את עלילותיה ואת הרפתקאותיה של פנדה מלווים צילומיו היפים של דן גולדפינגר, אמן ורועה צאן.

48 עמודים * 74 ₪

%d7%a4%d7%a0%d7%93%d7%94-%d7%99%d7%95%d7%a6%d7%90%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%a8%d7%a2%d7%94-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94

“גינת בר” מאת מאיר שלו

הוצאת עם עובד

“הספר הזה הוא לא ספר הדרכה ולא ספר לימוד, לא של בוטניקה ולא של גינון. אין הוא אלא קובץ של רשימות על גינת בר צנועה אחת ועל הגנן שעובד ושומר אותה, מי שבגיל די מאוחר מצא לו תחביב, ואולי אף אהבה חדשה”.

את גינת בר כתב מאיר שלו על גינת ביתו בעמק יזרעאל, בה נטע עצי ושיחי בר, שתל וזרע רקפות, כלניות, נרקיסים,  חצבים ופרחי בר רבים אחרים, ובה הוא מתרועע עם בעליה האמתיים: ציפורים, קיפודים, פרפרים, חזירי בר ועוד חברים. הטבע של הארץ, המתואר ונוכח בכל הרומנים שכתב, הוא כאן הגיבור הראשי.

באהבה ובהומור מספר מאיר שלו על הצבעים, הריחות והקולות העולים מגנו, על מחזורי העונות וחליפת הזמן, על מחשבותיו בעת הנביטה, הכמישה, הלבלוב, העישוב. הוא מתאר את איסופם וזריעתם של זרעי הנורית והפרג, את  מלחמתו בחולד, את האדמה והאדם. בשולי הדברים הוא מלמד מעט ספרות, היסטוריה ומיתולוגיה, חיזוי גשמים, קטיף של סברס, איך מכינים לימונצ’לו וכובשים זיתים.

את גינת בר מלווים רישומים וציורים מאת רפאלה שיר אחותו של המחבר.

%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%aa-%d7%92%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%91%d7%a8-%d7%9e%d7%90%d7%99%d7%a8-%d7%a9%d7%9c%d7%95

“ריקי לי וו דבוקה לכיסא!” מאת ציפור פרומקין

הוצאת ידיעות ספרים

באותו בוקר היא היתה האחרונה שהגיעה לכיתה. כולם כבר ישבו בכיסאותיהם והיא עמדה בפתח, והיה זה המקום הגרוע ביותר לעמוד בו. ריקי לי ווּ מגלה שהיא דבוקה לכיסא, אבל זה לא הדבר הכי מוזר שקורה לה מהרגע שאביה נלקח לבית חולים והיא נאלצת לגור אצל הדודים. כמו משום מקום צצות דמויות שונות ומשונות ומתערבות בחייה באופן מפתיע: המנהלת נחש-משקפיים והמורה המחליפה מכניסות אותה לעולם פרוע, תאומות מתעקשות להתיידד איתה; ומשחקי הדמיון נדמים כמציאות.

הגיבורה של הספר הזה לא דומה לאף נערה שקראתם עליה, וכך גם האירועים המשונים והמדהימים שפוקדים אותה. ובכל זאת אנחנו מזדהים עם ריקי לי וו, כי כולנו מרגישים לפעמים בודדים ומבולבלים וכולנו זקוקים למפלט ולחבר.

ציפור פרומקין מנסחת בסגנון ייחודי ומרהיב עולם רגשי מפותח ומסובך ומעניקה לנו סיפור בלתי נשכח.

ריקי לי וו דבוקה לכיסא! הוא רומן הנעורים השלישי בסדרת פרא לספרות מקור עכשווית, המביאה לקוראות ולקוראים קולות חדשים ולא שגרתיים.

ציפור פרומקין היא שחקנית ויוצרת רב-תחומית בתיאטרון בובות ובתיאטרון חזותי. ריקי לי וו דבוקה לכיסא! הוא ספרה הראשון.

126 עמודים *  78 ₪

riki-li-wu_cvr

 

“הקסם של ג’ינקס” מאת סייג’ בלקווד

הוצאת ידיעות ספרים

ג’ינקס יודע שביכולתו לחולל קסמים. אבל הוא אינו יודע מדוע איש זאב עם מחברת עוקב אחריו, ולמה השדונים סבורים שהוא ואדון העצמות הנורא קשורים באיזשהו אופן.

החיפוש של ג’ינקס אחר תשובות מביא אותו למדבר סמרה. שם, לפי דבריו של המכשף סיימון, הוא עשוי למצוא את הקסם העתיק שנדרש כדי להביס את אדון העצמות וכדי לאחד את תושבי האורוואלד. אבל ג’ינקס נקלע למזימה עתיקה שמסכנת את האורוואלד עוד יותר.

בספר ההמשך לג’ינקס, הגיבור הנועז של סייג’ בלקווד נקרא להציל את האורוואלד. ככל שהוא לומד יותר, כך מתבהר לו שהמשימה הזאת תדרוש יותר מכוח קסם של שוליית מכשף, ובמהרה הוא יצטרך לקרוא לאורוואלד כולו לעזרה – מכשפות, אנשי זאב, מכשפים ועצים.

ג’ינקס היה רב מכר בעולם ובישראל, ונבחר למצעד הספרים של משרד החינוך.

מתאים לגילאי 11 ומעלה.

376 עמודים * 78 ₪

hakesem-shel-jinx_cvr

“יומן ספרותי” מאת לאה גולדברג

ספרית פועלים

מאז שהייתה בת שש-עשרה נהגה לאה גולדברג לפרסם רשימות בעיתונים ובכתבי העת במגוון נושאים: ביקורות ספרים ותיאטרון, רשמים מנסיעותיה, התייחסות לאירועים אקטואליים ועוד.

הספר מציג לראשונה בפני הקוראים מבחר ממצה מאפיק כתיבה זה של המשוררת, החל ברשימותיה המוקדמות מן העיתונות העברית בליטא וכלה ברשימות שפרסמה בארץ בתחילת מלחמת העולם השנייה. רוב-רובן של כמאה ושלושים הרשימות שנדפסו כאן לא כונס מעולם בְּספר מאז שפורסמו לראשונה, לפני כשמונים שנה.

הרשימות, שנדפסו תדיר (לעתים פעמיים-שלוש בשבוע), פותחות צוהר אל מחשבותיה של לאה גולדברג בענייני ספרות ותרבות, אל השקפותיה המוצקות באשר למקומה של האמנות בחברה ובעיקר אל טעמה הדק והידע התרבותי העצום שלה. זהו “יומן ספרותי” (כותרת שלאה גולדברג העניקה בעצמה לחלק מן הרשימות) גם במובן זה, שהיא התמידה בכתיבתו אף בשעה שביומנה הפרטי ניבעו חללים גדולים.

את הספר ערכו פרופ’ (אֶמֶרִיטָה) חמוטל בר-יוסף – משוררת, מתרגמת וחוקרת ספרות, וד”ר גדעון טיקוצקי, חוקר ספרות ועורך.

571 עמודים * 98 ש”ח
%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%aa-%d7%99%d7%95%d7%9e%d7%9f-%d7%a1%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%aa%d7%99-%d7%97%d7%96%d7%99%d7%aa

“מצור וסופה” מאת לי ברדוגו

מאנגלית: ורד טוכטרמן

אריה ניר הוצאה לאור

חלק שני בטרילוגיית הגרישה

האופל אינו מת לעולם. הוא אורב בין הצללים לזמן המתאים.

אלינה הבורחת מן האופל נרדפת גם על ידי זיכרון הנשמות שאבדו בגללה בקפל הצל. עליה לנסות לבנות מחדש את חייה עם מאל אהובה, בסביבה זרה ועוינת, תוך שהיא שומרת בסוד את זהותה כזמנית השמש. אך כאשר האופל מגיח מתוך הצללים עם כוח נורא ובלתי מנוצח שאינו כבול למגבלות העולם האמיתי, היא מבינה שהיא אינה יכולה להימלט מעברה ומהייעוד שאליו נולדה. בעזרתו של שודד-ים חסר מעצורים חוזרת אלינה לארץ שאותה נטשה, ולחיילי הגרישה שהשאירה מאחור, נחושה להילחם באויבים המאיימים להשמיד אותה.

אולם ככל שכוחה מתחזק היא נסחפת הרחק ממאל לתוך קסמו האסור של האופל. בקרוב יהיה עליה לבחור בין ארצה, כוחה ואהבתה – לבין הסיכון לאבד הכול לסופה שבאופק.

לי ברדוגו נולדה בירושלים, גדלה בלוס אנג’לס ולמדה באוניברסיטת ייל. היא חיה בהוליווד, מאפרת אמנותית ושרה בלהקת הרוק “Captian Automatic”. צל ועצם, הספר הראשון בטרילוגיה, ראה אור אף הוא בהוצאת אריה ניר.

384 עמודים * 84 ₪

mazor-vezufa-cover

לאלף חד קרן” מאת אורית אדיבי

הוצאת מרקם

“התרכזתי בפתח היציאה כמהופנטת, ולא שמתי לב שמקבלי הפנים כבר עזבו את המקום ושאני עומדת שם לגמרי לבד. הוא לא הגיע.”

בעודה ממתינה בנמל התעופה לשובו של אהוב לבה מחופשת מולדת בהודו, מתנפצים חלומותיה ותקוותיה של אהובה דר בנוגע לעתידם המשותף. מאוכזבת ושבורת לב, היא בורחת מעצמה לכנס מקצועי בגרמניה, ומנסה להתחקות אחר המניעים לעזיבתו.

גיבורת לאלף חד קרן מחלקת את חייה בין עיר מגוריה רחובות לבין בית נעוריה בחיפה, שבו מתגורר אביה עם ליאו, מטפלו הסיעודי, שעמו היא מנהלת רומן זה כמה שנים. היא מתקרבת לגיל חמישים וחיה לבדה בדירת ארבעה חדרים שרכשו לה הוריה עבור המשפחה העתידית שהיא תקים.

בעת שהייתה בגרמניה, כבת דור שני לניצולי שואה, מוצפת אהובה בגלי זיכרונות שהופכים את הנסיעה כולה למסע רגשי מטלטל. היעדרו של ליאו, לצד תחושות הניכור שהיא חווה בזמן שהותה בארץ הזרה, מאלצים את אהובה להתמודד לראשונה בחייה עם אמיתות מודחקות: הייתכן שלא הכירה לעומק את בן זוגה ההודי? מדוע היא מגלה אמת גדולה דווקא בגרמניה? מעתה והלאה הגילוי יסחף אותה למחוזות מפתיעים.

למסעה זה מצטרף חד קרן – סוס מצולק ונכסף מימי ילדותה, שנעלם זמן קצר לאחר שאביה קנה אותו במיטב כספו, ומאז גורלו נותר לא ידוע. לאורך הרומן סיפורי השניים משתקפים זה בזה, מדלגים בין מציאות לדמיון ומשתלבים לכדי מארג חיים משותף שהופך את הקריאה בלאלף חד קרן לחוויה אניגמטית מרתקת.

חוויית הגדילה וההתבגרות כבת לניצולי שואה אינה זרה לאורית אדיבי עצמה. כתיבת הרומן אפשרה לה לחקור את הפצע הממשיך לכאוב גם בקרב בני הדור השני והשלישי. בו בזמן, אורית נכנסת לנעליה של אישה אחרת, שבחרה במסלול חיים שונה משלה. באמצעות נרטיב הזרות הייחודי לרומן, העלילה בוחנת מקרוב ובשפה ישירה אלמנטים חשובים ובלתי נפרדים במערכות יחסים.

זהו רומן הביכורים של אורית אדיבי, בת 46 ואם לשלושה ילדים. כילדה התמודדה עם לקות למידה ולמדה לכתוב לראשונה רק בגיל 12. כיום אדיבי היא בוגרת תואר שני בייעוץ חינוכי מטעם אוניברסיטת תל-אביב.

228 עמודים * 82 ש”ח

%d7%9c%d7%90%d7%9c%d7%a3-%d7%97%d7%93-%d7%a7%d7%a8%d7%9f-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94-%d7%a7%d7%93%d7%9e%d7%99%d7%aa

“דברי הבודהה – תרגומים מתוך הכתבים הבודהיסטים המוקדמים” מאת קרן ארבל”

ההוצאה – הוצאה לאור של אוניברסיטת תל אביב

איך משתחררים מהסבל המנטלי שכרוך בקיום האנושי? מה לימד הבודהה ומדוע היתה לדבריו השפעה עמוקה כל כך על מיליארדי אנשים בעולם כולו?

לפניכם הטקסט הבודהיסטי המוקדם ביותר, הספר שבידיכם מציג מבחר מתוך דרשותיו של הבודהה, כפי שהשתמרו במסורת הבודהיסטית של דרום מזרח אסיה. הדרשות מציגות את עיקרי ההגות, הפסיכולוגיה, והתרגול הבודהיסטי. הן עוסקות בתובנות לגבי הקיום האנושי, במדיטציה, במבנה התודעה ובדרכים לשחרר אותה מאי נחת, מחוסר סיפוק ומסבל; הן עוסקות באורח חיים אתי ובדרך לראות את המציאות נכוחה.

בשפה קולחת, השומרת על רוח המקור, מציגה קרן ארבל לקוראי העברית, את תובנותיו העמוקות ביותר של הבודהה (“זה שהתעורר”). בנוסף לדרשות, כולל הספר הקדמה, הערות, הבהרה, ומילון מושגים. באחרית הדבר מציגים קרן ארבל ואסף סטי אל-בר את תפיסת העולם והדרך הבודהיסטית כפי שהן עולות מהדרשות המוקדמות. הספר הזה הוא ציון דרך בהצגת אחת משיטות החשיבה החשובות ביותר בעולם לקוראי העברית.

ד”ר קרן ארבל היא חוקרת של הבודהיזם המוקדם ומלמדת בחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב.  במוקד מחקרה עומדים הפסיכולוגיה והפילוסופיה הבודהיסטית והפנומנולוגיה של המדיטציה. בעלת תואר שני מהמרכז ללימודי בודהיזם של אוניברסיטת בריסטול באנגליה ותואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב. ספרה Early Buddhist Meditation יצא לאור בהוצאת Routledge. מתרגלת את הדרך הבודהיסטית זה עשרים שנה, ומלמדת כיום דרך זו כדרך חיים.

435 עמודים * 80 ₪

%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%91%d7%95%d7%93%d7%94%d7%94-%d7%9b%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%94 

על התשוקה” מאת רחל גוטסמן

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים

בין יוון העתיקה לברים של רחוב אלנבי בתל אביב, בין מיתוסים על זמניים לגברים מזדמנים, שם משוטטת רחל גוטסמן בספרה החדש, “על התשוקה“. הספר הוא מלאכת מחשבת שרוקמת יחד טקסטים קצרים ומדויקים עם יצירות אמנות של מיטב אמני העולם לכדי מחקר של ממש בנושא שמעסיק את בני דורנו יותר מכל: האהבה והתשוקה, על שלל מופעיהן השונים.

גוטסמן מצרפת בספרה מיתוסים עתיקים לסיפורים מחייה, ומראה כיצד המיתוסים של יוון העתיקה והסיפורים שמלווים את התרבות האנושית כבר אלפי שנים רלוונטיים ביותר לכל אדם בעולם בן זמננו. אפולון וזאוס מתערבבים עם מפגשים מזדמנים בפתיחות של תערוכות, מדוזה והלנה עדיין נענשות על היותן נשים חריגות – ביופיין או בכישרונותיהן – גם בימינו.

ב”על התשוקה” סוקרת גוטסמן את שלל מופעיה של האהבה האירוטית, מהתאהבות ראשונית ועד לפרידה מכאיבה, מאוננות ועד אהבת אישה לאישה וגבר לגבר. זהו ספר שכמו המיתוסים העתיקים, הוא עכשווי מאד ועל-זמני במקביל, שכן בכל הנוגע לעניינים שבלב, אין חדש תחת השמש.

ד”ר רחל גוטסמן היא היסטוריונית של יוון העתיקה החוקרת מיתוסים ים תיכוניים, מרצה באוניברסיטת חיפה ובמסגרות נוספות, ולוקחת חלק בניהול מחקר וחשיבה אורבנית במסגרת מרכז העיר הלבנה תל אביב-יפו. בעבודת הדוקטורט שלה, אשר נכתבה באוניברסיטת תל אביב, היא בחנה תפיסות של מרחב וזהות במיתולוגיות של נדודים. תחומי ההתמחות של ד”ר גוטסמן הנם יוון העתיקה, מיתולוגיה יוונית וסוגיות של מרחב וזהות בים התיכון העתיק. עד כה היא פרסמה סיפורים קצרים בכתבי-עת שונים וזהו לה ספרה הראשון.

302 עמודים * 98 ₪

%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94_%d7%a2%d7%9c_%d7%94%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%a7%d7%94 

ארבעה מכתבי אהבה” מאת ניל ויליאמס 

מאנגלית: רחל פן

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים

“ישנם דברים שאסור לדבר עליהם הרבה. אני חושב שאבי ידע זאת, אני חושב שאבי ידע שמילים יכולות לפעמים לשטח את הרגשות העמוקים ביותר או לקבע אותם כמו פרפרים חופשיים מוכי הלם באמצע מעוף מרהיב, מזכרת שברירית ביותר ממה שנע וצובע את האוויר כמו משי. מוטב לדמיין זאת. לדמיין מוזיקה מתנגנת, לדמיין אור נופל מבין העננים אל הרחוב בבוקר ואת ניחוח האי… וכך הזדמן לי לראות את איזבל גור בפעם הראשונה.”

ארבעה מכתבי אהבה הוא רומן אודות גורל, טרגדיות וניסים שמתרחשים בחיי היומיום. ילדותו של ניקולס נקטעת באחת לאחר התגלות שחווה אביו ואשר בעקבותיה הוא עוזב את הבית, כדי להקדיש את חייו לציור, ומשאיר מאחוריו את ניקולס ואמו. כעבור שנים מגיעות אל ניקולס חדשות טרגיות: אביו שרף את ביתו, על עצמו ועל כל ציוריו.

בחיפוש אחר הציור היחיד של אביו שנותר, חוזר ניקולס אל עיירת ילדותו ופוגש באיזבל, יום לאחר שנישאה. האהבה משתלטת עליו וסוחפת אותו למקומות שלא הכיר.

על רקע נופיה הכפריים של אירלנד, טווה ניל ויליאמס סיפור קסום, לירי ורומנטי, אשר הצליח לרגש קוראים בכל רחבי העולם ונהפך לרב-מכר בינלאומי.

ניל ויליאמס נולד ב-1958 ומתגורר עם אשתו ושני ילדיו, במחוז קלייר שבאירלנד. “ארבעה מכתבי אהבה” הוא הראשון מבין תשעת הרומנים שלו, וזכה לשבחי הביקורות ואהדת הקהל. בנוסף, כתב ויליאמס ספרי עיון יחד עם אשתו, ארבעה מחזות, וכעת הוא שוקד על כתיבת תסריטים.

316 עמודים * 98 ש”ח

%d7%90%d7%a8%d7%91%d7%a2%d7%94-%d7%9e%d7%9b%d7%aa%d7%91%d7%99-%d7%90%d7%94%d7%91%d7%94-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94-%d7%a7%d7%93%d7%9e%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%a7%d7%98%d7%9f

היום בתוך הבלגן” מאת גיום ריס

מצרפתית: רוני אפרת

הוצאת תמיר//סנדיק

לואיז חשבה “להרחיב את עולמה” (אלה המילים שלה) ולאחים שלה לא ממש הייתה ברירה. אנסלם ממילא כבר לא גר פה. אז מה אכפת לו? היא לא נוסעת לטייל יותר, בגלל החנות, וחושבת שבתור בחורה בת שלושים היא “לא מכירה בכלל את העולם”… אז היא רשמה את הדירה המרווחת בת שבעת החדרים וחצי שבשדרות ויליאם-פאוור 23 באתר שיתופי למטיילים, ומאז היא מצפה ל”מפגשים מעניינים”.

לואיז בת השלושים רוצה לראות את העולם, אך עבודתה אינה מאפשרת לה לצאת למסעות ארוכים הרחק מז’נבה בה היא חיה. לכן היא מחליטה להביא את העולם אליה: לואיז רושמת את הדירה הגדולה בה היא מתגוררת עם אחיה באתר שיתופי למטיילים, ומציעה להם להתארח בביתה ללא תשלום. יפה ההמצאה הזו של האתר השיתופי – באים מטיילים מרחוק ומקרוב, מתארחים, משוחחים אתך בשפה שלך ובשפות אחרות, וכשיעזבו ישוגרו אליך התודות על האירוח החינמי על גבי גלויות ידידותיות. אין ביטוי מוצלח מזה לכוחה ההרמוני של התקשורת הגלובלית.

אלא שמהר מאוד מוצאים את עצמם לואיז ושני אחיה דחוקים בדירה עם חמישה-עשר אורחים קרואים יותר ופחות, כשבחוץ סערת שלגים שכמוה לא נראתה מאז ימי המבול. ובשעה שחלונות ותריסים נעקרים ממקומם ואמצעי קיום חיוניים מפסיקים לפעול, מתגלים החיים בתיבת הנוח המודרנית הרבה פחות נוחים והרמוניים מכפי שמי מהם ציפה.

היום בתוך הבלגן הוא רומן עוקצני ומשעשע על חיים משותפים בתקופה שמנסה ליצור קשרים בין יחידים בכל דרך אפשרית:  אתרי מטיילים, טיסות מוזלות, אביזרים טכנולוגיים ואנגלית כשפה בינלאומית. בספר הביכורים שלו מעלה גיוס ריס שאלות בנוגע לתקשורת והיעדרה בעולם של ימינו ובנוגע למקום שממלא העבר בבניית ההווה.

גיום ריס, נולד ב-1984 בז’נבה וכיום הוא מלמד שם אנגלית והיסטוריה. היום בתוך הבלגן זיכה אותו בפרס ז’נבה לרומן הביכורים הטוב ביותר לשנת 2016.

178 עמודים * 88 ₪
%d7%94%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%aa%d7%95%d7%9a-%d7%94%d7%91%d7%9c%d7%92%d7%9f-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94

“מבצע קהיר” מאת דנה אלעזר-הלוי

אחוזת בית וידיעות ספרים

החורף עדיין בעיצומו. גיא, נועם ורועי חזרו לא מזמן מברלין, ואחרי האירועים המפחידים והמסוכנים שחוו שם הם שמחים לחזור לחיי השגרה. שיחת טלפון אחת מחנן שומרוני, איש המוסד, משנה הכול: בקהיר, בירת מצרים, קם ארגון חדש שמאיים על שלום העולם. המוסד זקוק לעזרתם של הילדים, והפעם מגייס אותם לפעילות באופן רשמי.

הילדים מתלהבים ממעמדם המקצועי ומהמבצע הצפוי להם, אך המומים לגלות את החדשות הרעות: חנן החליט לגייס גם את אופיר, הילד השנוא עליהם עוד מימי המבצע במנהטן. אופיר מצליח לשבש את האיזון בין השלושה, ומאיים לא רק על החברות ביניהם אלא גם על המבצע כולו.

דנה אלעזר-הלוי היא סופרת, מתרגמת ועורכת ספרים. מילאה תפקידים שונים בהוצאות הספרים המרכזיות בארץ, ובשנים 2008-2005 ערכה את מדור הספרות של “מעריב”. בעלת תואר ראשון בספרות ערבית ובהיסטוריה של המזרח התיכון ותואר שני בהיסטוריה של החינוך. היא גרה בתל אביב עם בעלה ושני ילדיה. לקראת כתיבת הספר נסעה דנה אלעזר-הלוי לתחקיר בקהיר, בחודש מאי 2016.

לגילאי 9-14

283 עמודים * 88 ש”ח

%d7%9e%d7%91%d7%a6%d7%a2_%d7%a7%d7%94%d7%99%d7%a8-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94

שִׂמחה בלב: אמנות סידור הבית – המדריך המעשי” מאת מארי קונדו

מאנגלית: אורית בן זאב

הוצאת אחוזת בית

“שמחה בלב”, רב המכר החדש של ה”ניו יורק טיימס” ממשיך בדיוק בנקודה שבה הסתיים רב המכר הבינלאומי “סוד הקסם היפני”, שהיה לסנסציה עולמית וגרם למיליוני אנשים לשנות את חייהם ולחולל מהפכה בביתם. במדריך מפורט, מאויר ומאיר עיניים, מלמדת קונדו את קוראיה איך ליישם את עקרונות השיטה המהפכנית שלה, אחת ולתמיד, ומספקת מגוון גדול של עצות והנחיות מועילות למי שמבקשים להעמיק בשיטה. לפי שיטת קון-מארי, אם תסדרו את הבית נכון ובפשטות רק פעם אחת, לא תצטרכו לעשות זאת שוב לעולם, והשינוי שיתחולל בביתכם יוביל לשלל שינויים חיוביים בחייכם.

“שִׂמחה בלב: אמנות סידור הבית – המדריך המעשי” הוא אוצר של ממש עבור מי שקראו את “סוד הקסם היפני” ומבקשים לערוך מרתון סידור בביתם. שיטת קון-מארי מבוססת על סידור וארגון מחדש של הבית על פי קטגוריות פריטים, וב”שִׂמחה בלב” קונדו מפרטת את עקרונות תורתה עד למרכיביה הקטנים ביותר. מה לעשות עם פריטים שימושיים שאינם מעוררים שמחה? כיצד לנהוג במזכרות סנטימנטליות שתופסות מקום? מה לעשות עם בגד שאתם ממש אוהבים אבל אין לכם לאן ללבוש? “שִׂמחה בלב” עונה על שאלות אלה ועל רבות אחרות, ועושה זאת בפשטות, בבהירות ובעזרת איורים שמקלים על הבנת הפעולות.

בין השאר, קונדו מלמדת את קוראיה שיטות קיפול של בגדים, החל מחולצות פשוטות, דרך בגדי חורף עבים וכלה בפריטי הלבשה תחתונה. היא גם מציעה שיטות אחסון יעילות ופתרונות אחסון מקוריים, ומעניקה טיפים חשובים בסידור ספרים, ניירות, ותצלומים.

מארי קונדו, יועצת יפנית שמתמחה בארגון וסידור חללי מגורים, נבחרה בשנת 2015 לאחת ממאה האנשים המשפיעים ביותר בעולם של מגזין “טיים”. בספרה הקודם, “סוד הקסם היפני” (אחוזת בית, 2016) היא שיכללה את אמנות סידור הבית לשיטה מדעית, אותה היא מכנה “שיטת קון-מארי”. הספר שהה ברשימת רבי המכר של “הניו יורק טיימס” 99 שבועות, תורגם ליותר מ-40 שפות והפך ללהיט בכל מקום שאליו הגיע. גם בישראל שהה “סוד הקסם היפני” בראש רשימות רבי המכר במשך שבועות רבים. “שִׂמחה בלב”, ספר ההמשך של “סוד הקסם היפני”, הפך אף הוא לרב מכר בינלאומי מיד עם צאתו.

255 עמודים * 98 ש”ח

%d7%a9%d7%9e%d7%97%d7%94-%d7%91%d7%9c%d7%91_%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94

“קוטפי הזיכרונות” מאת ד”ר דרור סופר

הוצאת ידיעות ספרים

ד”ר דוד רוזנבלום, רופא מנתח מוערך ועסוק, מקבל בוקר אחד מכתב מאישה שאינו מכיר ששמה מאיה. היא עתידה להגיע לישראל מניו יורק ומבקשת לפגוש אותו בעניין מסתורי. כאשר הם נפגשים בנמל התעופה, מבין ד”ר רוזנבלום שמאיה נושאת באמתחתה צרור סודות תמוהים הקשורים לד”ר עופר שבתאי, רופא מומחה בתחום הטראומה ומורה אגדי ונערץ, שנעלם מחייו של דוד.

משהו ניצת בלבם של מאיה ודוד והם יוצאים יחדיו למסע בלתי-צפוי שנע בין עבר להווה ועשוי לשנות את חייהם מן הקצה אל הקצה. מתברר להם שייתכן כי המסלול המסקרן שבו הם צועדים הותווה עבורם ללא ידיעתם כבר לפני שנים רבות, והוא קשור לסיפור אהבה בין אמא של מאיה לד”ר שבתאי. פרשת האהבים הזאת מרחפת כצל מעל מערכת היחסים ההולכת ונרקמת בין מאיה ודוד.

קוטפי הזיכרונות הוא סיפור מותח ושובה לב על שני קשרי אהבה, שני דורות, שתי תקופות ושני רופאים. העלילות הכפולות מתלכדות אט-אט לכדי סיפור אחד, כמו פניו הכפולים של יאנוס במיתולוגיה הרומית: שער אחד מביט אל העבר והשני צופה אל העתיד.

את שצופן להם העתיד מפענחים מאיה ודוד במקביל לחיי היומיום התובעניים בבית החולים שבו דוד עובד, כשברקע העיר הלבנה תל אביב, על רחובותיה וחתוליה. העלילה נמתחת גם אל מעבר לים, אל בית האופרה הלאומי בבוקרשט, בירת רומניה, ואל בית הספר לרפואה “קרול דה וילה”.

דרור סופר, רופא טראומטולוג בעצמו, פותח לפני הקוראים צוהר הצצה נדיר אל המתרחש מאחורי הדלתיים הסגורות של חדרי הניתוח, ואינו חוסך בסצנות רפואיות שאינן קלות לעיכול מעולמם של מנתחי הטראומה.

זהו הרומן הראשון של ד”ר דרור סופר, יליד תל אביב (1961), מנהל יחידת הטראומה של בית החולים איכילוב. סופר צולם לסרט הדוקומנטרי “מסביב לשעון”, שתיאר את חייו ואת עבודתו בבית החולים, ולסדרה המצליחה “גיבורים”, שתיעדה את רגעי האמת הדרמטיים של מצילי חיים מתחומים שונים.

374 עמודים * 98 ₪

image_memory_master

“מישלינג” מאת שיר אלוני (“ארנבת”)

 הוצאת “הנתיב החדש” (הוצאה עצמית)

זהו ספר השירה הראשון של המוזיקאית והפעילה החברתית שיר אלוני, ילידת 1984, המאגד בתוכו קטעי שירה שנכתבו עד שנות ה-30 לחייה. באמצעות הכתיבה והיצירה היא מתמודדת עם הטרגדיות שעברו על משפחתה, עם רשמיה מהפעילות במחאה החברתית וגם עם חוויות חיים פשוטות יותר. הכל במבט תמים, חשוף מאוד ולעתים מרדני.

הספר קרוי “מישלינג” על שם השיר הראשון המופיע בו- בו אלוני מתארת את החצאים המנוגדים שמרכיבים את זהותה וכיצד כל אלו הופכים אותה לבת תערובת, או “מישלינג”- שכן כך כינו הנאצים את מי שהיו בני תערובת. בכך היא מסמנת את שאיפתה להיות משוחררת מההגדרות שמייצרים הקונפליקטים בחברה וליצור זהות חדשה משל עצמה.

הספר מחולק לפרקים-“מסתובבת”: על רגעי חיים שתועדו בשיטוטים ברחובות, בזיכרונות ובאהבות שונות, “כמו שמעולם לא”: שירה שנכתבה בעקבות רגעים משפחתיים טראומתיים עמם התמודדה, “בקו הגז המדמיע”:  בו נמצאים הקטעים המחאתיים יותר, שיש בהם מבט אישי על הרצון לשנות את החברה, והאחרון- “מילים מהונדסות”, מכתמים קצרים וסטטוסי פייסבוק שיש בהם משהו פואטי.

50 עמודים * 49 ש”ח

%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%99%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a1%d7%a4%d7%a8