מתוך ההודעה לעיתונות

שירה חפר, מקימה ועורכת שותפה בהוצאה העצמאית “זיקית”, הודיעה כי לאחר שלוש שנים של עשייה מוצלחת בשותפות, היא יוצאת לדרך עצמאית.

בשלוש שנות קיומה הצליחה המו”לית הצעירה, שירה חפר, לחולל בעזרת הוצאת “זיקית” העצמאית, מהפכה לא מבוטלת בשדה המו”לות המקומית; היא הוכיחה שגם בישראל, מו”לות עצמאית משמעותית, אינה רק אפשרית, היא אף הכרחית, וכי קהל הקוראים בישראל צמא לספרות מגוונת, עכשווית ומתורגמת לעילא.

עשרים ושלושה הספרים שיצאו ב”זיקית” בתרגומים איכותיים, הציגו לקורא העברי קולות קרדינליים שעיצבו את הספרות המודרנית העולמית והשפיעו עליה. סופרים פורצי דרך שיצאו בהוצאה, אירועי ספרות תוססים, רוח מהפכנית אל מול הרשתות והתעקשות על איכות בכל רמה, הפיחו דם חדש בשדה המו”לות המקומי: “זיקית” היתה הסנונית הראשונה ששינתה את כללי המשחק בעולם הספרות הישראלי והוכיחה שיש מקום לעריכה צעירה, לקולות חדשניים ולטעם אישי.  עתה, לאחר שלוש שנים של עבודה מוצלחת, מודיעה שירה חפר כי היא מעוניינת להמשיך את עבודתה כמו”לית עצמאית, עורכת ומתרגמת במסגרת חדשה.

“באופן טבעי, עבודתי העתידית תהיה המשך ישיר לקו שהתוויתי עד כה. אני אוהבת רומנים קצרים, נובלות ארוכות, טקסטים מודרניים ובעיקר טקסטים עכשוויים מרחבי העולם כולו, בתרגומים מוקדפים ובעיצוב מעורר תאווה. עתה אני מקווה להגשים עוד כמה חלומות מו”ליים.” אומרת חפר.

שירה חפר תמשיך למלא את החלל הספרותי שנותר בשולי הספרות המסחרית ולהעשיר את הקוראים בספרות עדכנית, חיה ומשפיעה.

shira hefer

שירה חפר. צילום: ע.מ.