1) מהו הספר האהוב עלייך?

אין ספר אחד, כולם היו ילדי .אבל ישנם ספרים ששנתי נדדה לאחר קריאתם: “שארית החיים” מאת צרויה שלו, “ישנני” מאת אילנה סטרלין, “ימים יגידו, אנה” מאת מירה מגן, “את בתקופה טובה” מאת תמר גלבץ, “הבן הטוב” מאת שי גולדן, “ג’י-פי- אס” מאת עלמה גניהר, “עץ, בית טקס” מאת אפרת דנון , “בבקשה תשגיחי על אמא” מאת קיונג סוק שין, “אישה אחת הולכת לרופא” מאת ריי קלון ו”אור נדלק במרפסת” מאת יעל שכנאי.

2) מהו ספר הילדים האהוב עליך?

גיא אוני” מאת שולמית לפיד, “אורי” מאת  אסתר שטרייט וורצל, הסדרה של אן שרלי (האסופית, אן שרלי ועוד) מאת לוסי מוד מונטגומרי ,ספריה של דבורה עומר ז”ל –הבכור לבית אב”י, דפי תמר, שרה גיבורת ניל”י, לאהוב עד מוות ופגיעה ישירה.

 סדרת ספרי אל עצמי, מאת גלילה רון פדר שעד היום היא אחת המודלים להשראה. סדרה הספרים שלה “להתבגר” אהובה בקרב הנוער בזכות ההתמודדות של הדמויות בכל ספר עם בעיה אחרת. מקובלות, בדידות, חרדות ועוד. היא תמיד קשובה לנוער ,של אז והיום.

3) מה הספר האחרון שקראת?

כתר זמני ,מאת יהונתן גפן .

4) איזה ספר גרם לך לתהות ‘על מה המהומה’?

לאכול, להתפלל, לאהוב“, מאת אליזבט גילברט. לא אוהבת ספרים רוחניים ,ובטח לא כאלה ששולחים אותי לחורים בעולם ,להתענות, להזיע בחום ולגרש זבובים בשביל להגיע מסקנה שהחיים טובים .

5) איזה ספר לא זכה למספיק הערכה לדעתך?

ספרים של סופרים אנונימיים מהוצאות קטנות שהולכים לאיבוד מתחת לערימה של ספרים בארבע במאה.

6) מיהו הסופר האהוב עלייך?

צרויה שלו, מירה מגן, יהודית רותם ,דיוויד פואקינוס, גייל הראבן , שולמית לפיד, גלילה רון –פדר ,יעל שכנאי ותמר גלבץ .

7) ספר שנתן לך השראה?

ספר הילדים “לנצח את מפלצת הפחד” מאת רנה גורן. גיליתי את הספר במקרה. במרכז הספר מתמודד ילד קטן עם פחדים וחרדות. קיבלתי את האומץ לכתוב ספר לנוער על התבגרות לא קלה, ועם זאת, משעשעת ומצחיקה כולל דמות שהתמודדה עם מחלת הסרטן.

8) ספר עיון מומלץ?

אימוץ –מסע להורות חדשה  מאת גרי דיאמונד ואיוה ארבל .

***

נועה רום, 37, סופרת לנוער מחברת הספרים “עד הבת מצווה זה יעבור” (2008) (שנכנס למצעד הספרים תש”ע בבתי הספר) ,”כמה שאת נהדרת” (2010) “תראו אותם” (2011) ו”נוגה” (2012),שיצאו בהוצאת רימונים. מרצה מבוקשת בבתי ספר וספריות ברחבי הארץ ,כותבת באתר סלונה, מורה לכישורי שפה.

בימים אלה עובדת על ספר חדש לנוער שיצא בשנת 2013.
לאתר של נועה רום לחצו פה.