1) שייקספיר חי בדיוק 52 שנה. הוא נולד ב-23 באפריל 1564 ומת ב-23 באפריל 1616.

2) אביו, ג’ון שייקספיר, עבד בשלל עבודות כמו ייצור כפפות עור או סחר בצמר ובתירס. אבל ללא ספק עבודתו המעניינת ביותר הייתה כשהתמנה הרשויות ל”טועם רשמי”  של בירה ומשקאות אלכוהלים אחרים, על מנת לסווגם ולבחון את טבעם.

3) בגיל 18 התחתן וויליאם שייקספיר עם אן הת’אוויי, שהייתה מבוגרת ממנו בתשע שנים וכבר הרה. ילדם הראשון נולד 6 חודשים אחרי חתונתם.

4) לשייקספיר והתאוואי נולדו שלושה ילדים והייתה להם רק נכדה אחת מהם, שגם היא מתה ערירית בשנת 1670. לפיכך אין כיום בעולם אף נצר לוויליאם שייקספיר.

5) שיקספיר היה שמאלי. כמו כן, כמה מחתימותיו המקוריות שרדו על מסמכים רשמיים ובאף אחת מהן הוא לא מאיית את שמו כמו שמקובל לאיית כיום באנגלית. הוא איית את שמו בצורות הבאות: Shakespe, Shakspe, Shakspere, Shakespear.

6) לא רבים יודעים שמלבד כתיבת מחזות וסונטות, שייקספיר גם היה שחקן ששיחק ברוב המחזות שלו כמו גם במחזות שנכתבו על ידי אחרים. ידוע שהוא שיחק את הרוח ב’המלט’ ואת אדם ב’כטוב בעיניכם’. במהלך חייו שייקספיר הופיע בפני המלכה אליזבת’ הראשונה ומאוחר יותר גם בפני המלך ג’יימס הראשון, שהפך לפטרון נלהב של עבודתו.

7) בזמנו, החוק לא אפשר לנשים לשחק בתיאטרון, ולכן כל תפקידי הנשים במחזותיו נכתבו במקור לבחורים. הטקסט במחזות כמו ‘המלט’ או ‘אנטוניוס וקליאופטרה’ אף מתייחס לכך.

8) שייקספיר כתב 37 מחזות ו 154 סונטות. רבים מסיפוריו לא היו מקוריים ונלקחו מ”דקמרון” של בוקאצ’ו ומ”חיי אישים” של פלוטרכוס. בנוסף, ישנה תיאוריית קונספירציה שטוענת שלא היה אדם בשם שייקספיר, ומדובר בפסבדונים. לגבי האדם מאחורי הפסבדונים, התיאוריה המוכרת ביותר אומרת שמדובר בלא אחר מאשר פרנסיס בייקון.

9) במחזותיו הוא גם הכניס מילים חדשות רבות לאנגלית, החל ב- meditate ו – tranquil וכלה ב- alligator ו – apostrophe. בנוסף הוא המציא את השמות אוליביה, מירנדה, ג’סיקה וקורדיליה שהפכו לשמות נפוצים בשפה האנגלית (ולא רק בה) ברבות השנים.

10)  שייקספיר לא פרסם אף פעם את המחזות שלו. אנחנו מכירים אותם כיום רק בזכות חבריו השחקנים ג’ון המינגס והנרי קונדל, שלאחר מותו, כמחווה לחברם, העלו על כתב ופרסמו ב-1623 שלושים ושישה ממחזותיו. האסופה הזו ידועה בשם : “ The First Folio“. מלבד זאת ידוע ששייקספיר כתב הרבה יותר מחזות מאלה שהגיעו לידינו (חוקרים טוענים שיש עוד 20 מחזות נוספים), בניהם מחזה אחד שאנו יודעים בוודאות שנקרא בשם ‘קרדניו’.

מיצירותיו: טרגדיות: רומיאו ויוליה, מקבת’, המלט, המלך ליר, אותלו, אנטוניוס וקליאופטרה, קורנליוס, טיטוס אנדרוניקוס, טימון איש אתונה. קומדיות: חלום ליל קיץ, כטוב בעיניכם, מידה כנגד מידה, הסוחר מוונציה, נשות וינדזור העליזות, מהומה רבה על לא דבר, אילוף הסוררת, קומדיה של טעויות, הלילה השניים עשר. מחזות היסטוריים: יוליס קיסר, ריצ’רד השני, הנרי הרביעי, הנרי החמישי, הנרי השישי, הנרי השמיני, ריצ’רד השלישי. רומנסות: פריקלס, הסערה, סימבלין, אגדת חורף.